Ooit ben ik begonnen als weg- en waterbouwer bij een waterschap. Na zes jaar switchte ik naar een heel ander vakgebied: marketing en communicatie. Die wereld intrigeerde mij en het bleek een goede keuze, want ik ben er nog steeds in actief.
Door gewoon te beginnen en cursussen te volgen, groeide ik stap voor stap in het vak. Eerst bij reclamebureaus, daarna als communicatiemanager bij Canon Europa en ING. In die tijd stak ook internet de kop op. Dat werd in de communicatiewereld lange tijd nog gezien als iets met ‘techniek’. Mijn HTS-achtergrond bleek alsnog een voordeel, hoewel websites en bruggen toch wel heel verschillend zijn.
Begin jaren 2000 barstte de internetbubbel en dat was een goed moment om (weer) voor mijzelf te beginnen, onder de naam Tij Communicatie & Content. Voor een reclameman wist ik veel van internet en voor een internetman veel van reclame. Ik vestigde mij als communicatieadviseur, strateeg, uitvoerder, met een hoog gehalte internet in mijn bagage.
Al snel bleek dat er vooral behoefte was aan online content, online advertising (Adwords), online nieuwsbrieven, kortom aan alles wat online ging. Ik ontwikkelde mij gaandeweg tot contentontwikkelaar, tot schrijver van vele teksten, waarvan de laatste jaren steeds vaker scripts voor video’s (tij.video).
En zo komt alles tezamen in Charlie Vlogt. Al onze kennis en ervaring over communicatie, schrijven, filmen, vloggen, interviewen en presenteren bij elkaar. Hoe leuk is dat! Zoals ik zelf 30 jaar geleden ben begonnen, proberen we nu vele anderen te inspireren en kennis te laten maken met de wondere wereld van film, video en vloggen. Iedereen kan dat leren. Jij ook!
Hiervoor bieden wij een breed programma voor Filmeducatie. Online cursussen, videocoaching, workshops en incompany trainingen. Allemaal gericht op ondernemers en onderwijzers die meer willen doen met film en video. Dat maakt filmen en vloggen niet langer moeilijk, maar leuk, zinvol en vooral… spannend!